Студентки 1 курсу спеціальності 012 «Дошкільна освіта» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницькогостали переможцями у Всеукраїнському відкритому творчому конкурсі «Всесвіт в об'єктиві», який проходив у межах Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна».

Метою проведення творчого конкурсу «Всесвіт в об’єктиві» було виявлення та стимулювання творчо обдарованих дітей та підлітків у сфері STEM-освіти, популяризація наукових знань, розширення знань у сфері інтегрованих наук, розвиток дослідницьких навичок, наукового мислення, сприяння профорієнтації. Організатором Конкурсу були Департамент освіти і науки Запорізької міської ради, Лівобережний територіальний відділ освіти департаменту, заклад позашкільної освіти «Комунарський районний центр молоді та школярів» Запорізької міської ради. Координатором Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2024» був Комунальний заклад Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Запорізької обласної ради.

Конкурс проводився за трьома номінаціями, у кожній з яких взяли участь і студентки 1 курсу спеціальності 012 «Дошкільна освіта» Загалом зареєстровано було 143 заявки (індивідуальні та групові) від різних закладів освіти, а це понад 200 учасників.

За результатами конкурсу:

— 1 місце в номінації «Відеосюжет «Наука очима молоді» здобула студентка 1 курсу Катерина Кутинська;

— 1 місце в номінації «Відео майстер-клас «Досліджуємо та експериментуємо!» посіла студентка 1 курсу Софія Мазур;

— 2 місце в номінації «Фоторобота «Наука навколо нас» виборола студентка 1 курсу Олександра Хоренко.

Роботою студенток керувала старша викладачка кафедри дошкільної та спеціальної освіти Оксана Панченко.

Катерина Кутинська презентувала майстер-клас для вихователів та батьків про те, як створити мильні бульбашки, які не лопаються. Цим дослідом студентка відкрила нові можливості для розвитку дитячої креативності та дозвілля дітей дошкільного віку.

Відеосюжет Софії Мазур вразив глибиною знань і креативним підходом до представлення роботи навчально-наукової STEM-лабораторії Черкаського національного університету. Студентка продемонструвала, як майбутні вихователі можуть удосконалити свої навички у напрямі STEM-освіти, творити, фантазувати, здобувати практичні уміння з метою впровадження елементів STEM-освіти у роботу з дітьми, навчитися надихати молоде покоління на власні наукові відкриття та експерименти. Студентка довела, що навчання може бути захопливим та плідним, якщо маєш віру в свої сили й не маєш страху виходити за межі власних можливостей.

Творча робота Олександри Хоренко «Ілюміновані тварини в тінях» стала яскравим прикладом проведення дослідження з дітьми дошкільного віку з метою вивчення впливу кольорових світлових ефектів на сприйняття об'єктів шляхом створення театру тіней, за допомогою якого діти можуть відчути та сприйняти фізичні явища навколишнього світу у захопливій та доступній формі. Поряд з цим студентка продемонструвала театр тіней (пальчиковий театр) з різними кольоровими променями світла, що дозволяє дітям не лише спостерігати за цим явищем, але й активно брати участь у їх створенні, що стимулює їхню участь та пробуджує інтерес до науки.

Здобувачка вищої освіти продемонструвала як вихователь може сформувати у дітей дошкільного віку елементарні уявлення про фізичні принципи, які керують взаємодією світла з об'єктами та його вплив на сприйняття; розкрити проблему щодо особливостей створення тіні (розміри, форму, рух); дослідити вплив кольорових світлових ефектів на відображення тіні; розвинути у дітей дрібну моторику рук, уяву, креативність, спостережливість, координацію та просторову уяву.

Кафедра дошкільної та спеціальної освіти