Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького приймає у своїх стінах обдарованих школярів із усієї Черкащини.

На базі навчального закладу проходить ІІІ тур обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт членів Малої академії наук.

Юні науковці представляють свої дослідження у найрізноманітніших сферах: в економіці, хімії та біології, фізиці та астрономії, математиці, історії, філософії та суспільствознавстві, мовознавстві, літературознавстві, фольклористиці та мистецтвознавстві. До сфери наукових інтересів юних дослідників увійшли також науки про Землю, екологія, аграрні, технічні й комп’ютерні науки.

Черкаський національний не просто гостинно відчинив школярам свої двері. Його викладачі увійшли до складу журі та провели велику роботу з об’єктивного оцінювання робіт МАНівців.

Підтримати і підбадьорити юних дослідників прийшли директори інститутів, декани факультетів, завідувачі кафедр університету, які були приємно вражені рівнем підготовки старшокласників, їхнім ентузіазмом та запалом у дослідницькій роботі.

 

 

Артем Томілов, десятикласник Черкаського фізико-математичного ліцею перед захистом  почувається цілком упевнено. Точно знає, що фізико-математичний напрям стане його професією.

 

 

Робота Євгенія Федотова, десятикласника Корсунь-Шевченківської школи №1, називається «Поради щодо спостереження літнього неба в звичайний телескоп».

— Це робота з астрономії та астрофізики. Ми спостерігали за літнім небом у шкільний телескоп. Ким буду, ще остаточно не вирішив, астрономія — це хобі, — розповів Євгеній.

 

 

Десятикласниця Корсунь-Шевченківської школи №1 Євгенія Брюховецька під керівництвом учителя фізики Дмитра Антонова досліджувала тему «Фізика на кожний день».

— У своїй роботі я показала, як можна використовувати фізичні задачі у повсякденному житті. Можу визначити епіцентр грози, швидкість годинникових стрілок, глибину колодязя чи урвища. Фізика для мене — хобі. Це моя перша наукова робота, — каже дівчина. 

 

 

Лідія Береза — учителька фізики Коробівського навчально-виховного комплексу, що на Золотоніщині. Її учениця Анастасія Коломієць захистила роботу на секції «Експериментальна фізика».

— Зараз велика увага приділяється пошуку альтернативних джерел енергії. Анастасія досліджувала швидкість вітру в рідному селі і можливість побудови там вітрової електростанції. Дійшла до висновку, що в нашій місцевості більш раціонально використовувати вітер для піднімання води зі свердловин. А питання використання води для селян актуальне, особливо зараз, коли клімат став спекотним і сухим. Ми підрахували, що вдвічі більше платимо за електроенергію влітку, бо використовуємо воду для поливання присадибних ділянок. Придумали, як використовувати вітер для піднімання води. Виготовили модель такого пристрою, — ділиться Лідія Іванівна результатами дослідження своєї учениці. Учителька зізнається, що сама у 1976 році закінчила навчальний заклад, куди сьогодні привезла Анастасію. Каже, що багато її учнів уже отримали тут освіту, хтось і зараз навчається у Черкаському національному.

Сама Анастасія Коломієць каже, що це її дебют у науковій роботі. Ким стане — остаточно не вирішила. Коло її інтересів широке. Дівчина вивчає французьку, англійську мови, брала участь в олімпіадах. Вабить її  і фізика. Зокрема, зацікавила тема енергозберігаючих технологій.

 

 

Зінаїда Яцкевич — учитель інформатики НВК «Загальноосвітня школа I-III ступенів №3-колегіум» у місті Сміла.

Тема роботи її підопічного Владислава — «Розрахунок економії коштів при витратах електроенергії в побуті за допомогою програми Microsoft Excel».

— Наша програма наочно показує, як можна економити кошти, — каже Зінаїда Григорівна.

 

 

Олеся Чорнобай навчається в одинадцятому класі гімназії ім.С.Д.Скляренка м.Золотоноша.

— Під керівництвом учительки Світлани Іванівни Заєць підготувала роботу на тему «Тенденції розвитку венчурного бізнесу в Україні». Люблю економіку, планую продовжувати навчання і працювати в сфері, пов’язаній із цією наукою, — каже дівчина.

 

 

Дев’ятикласник В’ячеслав Швець — учень Кам’янського еколого-економічного ліцею:

— Тема моєї роботи — «Альтернативні енергоресурси — від обґрунтування ідеї і до реалізації». Яку професію опановуватиму — ще не вирішив, вагаюся. Бажаю здобувати економічну освіту.

 

 

Владислава Семенченко, учениця Черкаської середньої загальноосвітньої школи II-III ступеню №5, дослідила тему «Емпатія у підлітків». Дівчина з особливими потребами збирається присвятити своє життя психології і розглядає можливість навчатися в Черкаському національному.

— Мета моєї роботи — допомогти людям з особливими потребами влитися в суспільство, — каже Владислава.

 

 

Вікторія Ракітіна — учителька Золотоніської гімназії ім.С.Д.Скляренка. Її учениця захищає роботу у відділенні «Психологія»:

— Дітей, що проводили дослідження у цій сфері, дуже багато. Всі роботи глибокі, на захисті панувала гарна атмосфера. Моя вихованка Діана Міщенко хоче стати психологом, збирається вступати у Черкаський національний. До речі, і я сама, і тато Діани — випускники цього навчального закладу.

 

 

Яна Чередник — дев’ятикласниця, вчиться в Дубіївській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів. Мріє стати психологом.

— Вивчала тему «Загальні особливості розвитку довільної та мимовільної пам’яті учнів різних вікових груп». Із майбутньою професією визначилася з 8 класу. У психології приваблює, що можеш під час спілкування визначити думки і наміри людини. Мене зацікавив університет імені Богдана Хмельницького. Вже познайомилася з деканом психологічного факультету, сподіваюся тут навчатися.

 

 

Анна Пеліпенко навчається у 10 класі Золотоніської спеціалізованої школи №2 інформаційних технологій. Під керівництвом учительки Ірина Анатоліївни Вербицької досліджувала психологічні особливості впливу книги Валерія Макеєва «100 днів полону» на розвиток самосвідомості учнів старшої школи.

— Я ще не вирішила, з чим пов’яжу своє життя, але переконана, що психологія у будь-якій сфері діяльності дуже важлива. Ми живемо в соціумі, тому повинні розуміти один одного, — каже дівчина. 

 

 

Учень 11 класу Коробівського навчально-виховного комплексу Золотоніського району Ігор Міщенко, тато якого працює головою лісгоспу, вивчав проблему великої кількості відходів лісогосподарства. Хлопець  дослідив, що деревну біомасу можна переробляти на паливні брикети. Це дає змогу ефективно використовувати природні ресурси.

Жителька с. Руська Поляна, учениця 9 класу Вероніка Коваленко з допомогою наукового керівника,  вчителя Наталії Гладун, досліджувала роль використання біофунігіцидів у боротьбі з хворобами винограду.

— Багато руськополянців вирощують виноград на своїх ділянках, а екологічна ситуація дуже складна, — зазначає Вероніка. — Тому використання біофунігіцидів — це найкраща допомога у боротьбі зі шкідниками.

Дівчина мріє бути лікарем, але не відкидає можливості стати агрономом, вчителем чи фахівцем у дотичних до природничих наук професіях.

Відома випускниця університету, вчитель хімії, Заслужений вчитель України Людмила Головачова прийшла підтримати свого учня Михайла Кушніренка, який посів 1 місце в обласній олімпіаді з хімії. Михайло навчається в Черкаській ЗОШ № 19, у класі з поглибленим вивченням хімії. Людмила Олексіївна наголосила, що нові матеріали, які застосовуються в нанохімії, надпровідники — це майбутнє хімії, а робота Михайла Кушніренка цікава з точки зору синтезу та аналітичної хімії.

Сергій Скробач минулого року вже посів друге місце на Всеукраїнському етапі МАН. Навчається молодий науковець у 10 класі Черкаської ЗОШ № 32. Сергій цікавиться біологією, особливо ботанікою. Вже другий рік досліджує аеротехногенне забруднення середовища та біоіндикацію за допомогою рослин. Допомагає Сергію Скробачу викладач Черкаського національного університету Оксана Спрягайло.

 

Прес-служба Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького