Із новим форматом регіонального телебачення знайомилися студенти-третьокурсники спеціальності «Видавничий бізнес та комунікативні технології» Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького під час екскурсії до філії Національного суспільного телебачення «UA:Черкаси».

Захід відбувся в межах дисципліни викладача кафедри видавничої справи, редагування і теорії інформації Людмили Солодкої. Про нове в роботі телеканалу та особливості створення телепрограм розповіла юним гостям лінійна продюсерка телебачення Вікторія Сельова.

Зі слів пані Вікторії, понад рік тому філія перейшла на нову сітку мовлення. Частину програм було закрито, натомість запустили низку нових проєктів — «Тема дня», «Виборчий округ», «Спільно», а також відбулося оновлення новин і ранкової програми. Раз на місяць на телеканалі журналісти проводять «Звіти. Наживо», куди запрошують незалежних експертів, представників влади та органів місцевого самоврядування, інших журналістів, громадських діячів, де обговорюють актуальні суспільно важливі та цікаві аудиторії проблеми.

Студенти почули від продюсерки й про основні відмінності суспільного мовника від звичайної телерадіокомпанії. Як зазначила Вікторія Сельова, «тепер працювати стали більш якісно, адже для суспільного мовлення збір інформації має проводитися ретельніше, а підготовка до розмови з гостями телепрограми повинна охоплювати ширшу проблематику».

— Ми переконалися, що сьогодні особливо актуальне питання конвергентної журналістики, — ділиться враженнями студентка 3-ВБ курсу Вікторія Нянько. — Журналіст Суспільного телебачення повинен уміти працювати одночасно на кількох медійних платформах: зробити анонс програми, виставити в соціальну мережу, зробити опис програми на сайті, викадрувати оригінальний сюжет, враховуючи вподобання глядачів. Сучасною «фішкою» є знімання сюжету у блогерському форматі.

Під час спілкування студенти отримали цінні поради від журналіста-практика, які дозволять їм формувати свої професійні компетентності:

  • Будь-якого гостя потрібно вміти коректно і всеосяжно «розговорити».
  • Завжди треба пам’ятати про світло в студії. Якщо немає високоякісних освітлювачів, не можна одягати різнобарвний зі всілякими принтами одяг, адже тінь від вбрання буде падати на обличчя.
  • Не варто забувати, що камера під час знімання «з’їдає» 50% макіяжу. Тому жінкам потрібно використовувати яскраву декоративну косметику.
  • Велику увагу треба приділяти жестам та міміці. Необхідно розуміти, де ви знаходитесь: у прямому ефірі новин чи в ранковій інформаційно-розважальній програмі. Різниця поведінки в ефірі буде очевидною.
  • Незважаючи на масштаби ЗМІ та види телевізійних програм, журналістських стандартів слід обов’язково дотримуватися. Акценти на них залежать від сюжетів. А також не можна забувати про етичний кодекс суспільного мовлення.
  • Щоб знайти героя для своєї програми чи ефіру, треба комунікувати. Соціальні мережі, знайомства, випадкові зустрічі — все це треба використовувати в професійній діяльності.
  • Слід бути готовим, що робота тележурналіста — це командна робота. Якісний контент дуже залежить від злагодженості в колективі та вміння працювати разом.

Наприкінці    зустрічі    продюсерка    розповіла    студентам,    що   штат «UA: Черкаси» складається як із молодих, поки що не досить досвідчених журналістів, так і зі старших колег. Це сприяє обміну досвідом з обох сторін: навичками роботи в професійній сфері та вмінням контактувати з девайсами.

Яна Назаренко, студентка ІІІ курсу ННІ української філології та соціальних комунікацій