Знайомтеся — це психологічний факультет Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Тут навчаються майбутні психологи — знавці медичної, соціальної, економічної психології, а також ті, хто навчаєтся надавати допомогу. Детальніше про те, хто навчається, і тих, хто навчає, читайте в проекті «Один день із життя інституту, факультету».

8 година ранку. На першому поверсі навчального корпусу №4 людно. Студенти-психологи поспішають на заняття: з книгами, різноманітними геометричними фігурками, ватманом і кольоровими олівцями. Навчання в майбутніх психологів особливе. Аби дізнатися про нього більше, йдемо на екскурсію.

Перед нами 116 аудиторія. Це незвичний для більшості студентів навчальний клас. Зручні дивани, крісла, стіл, на якому різні смаколики і відеокамера. Такий має вигляд лабораторія глибинної корекції та психолого-соціальної реабілітації.

Старшокурсниця Лілія розповідає, що тут вони разом із викладачем проводять практичні заняття-тренінги.

— Ми відпрацьовуємо принципи довіри, щирості, відкритості і рівності. Перевтілюємося у справжніх кваліфікованих психологів. Така робота є конфіденційна. На камеру ми знімаємо лише сам процес. Це робимо для того, щоб проаналізувати нашу діяльність, — каже студентка.

 

Переходимо в кабінет навпроти. Це царина знаної не лише в Україні, а й у світі психолога, академіка Національної академії педагогічних наук Тамари Яценко.

Вона радо нас приймає і розповідає про особливості навчання студентів:

— Мені здається, що психологія завжди була і завжди буде цікавою кожній людині. Свою роботу зі студентами я вибудовую індивідуально. Враховую насамперед їхні інтереси. Особливу увагу приділяю діалогічній взаємодії, оскільки вважаю, що це запорука успіху викладача і студента.

Демонструє Тамара Семенівна і книги з психології, автором яких є вона. Частина їх написана у співавторстві зі студентами.

Та особливе місце в цьому кабінеті займає столик зі свічками та підсвічниками. Це не естетична окраса кабінету — це необхідний атрибут практичних занять.

— Зважаючи на те, яку свічку і який підсвічник вибере студент, можна багато чого розповісти про нього і його внутрішній світ. Ця методика є відносно новою. Користуючись нею, ми вчимо студентів на практиці застосовувати свої знання, — каже Тамара Семенівна.

Піднімаємося на другий поверх. Тут розташована лабораторія психодіагностики. Роботою в ній керує доктор психологічних наук, професор Дмитро Харченко. Саме в ній проводяться психофізіологічні дослідження.

—  Викладачі разом зі студентами вивчають, як взаємодіють нейродинамічні процеси й інтелектуальна діяльність. Нам є чим пишатися. Ми отримали патент на винахід, який упродовж 2 хвилин може визначити вроджений інтелект дитини. Крім цього, в лабораторії здійснюється моніторинг психологічного та психофізичного стану студентів у процесі навчання та під час занять фізичною культурою. Також ми проводимо дослідження поведінки та психічних станів студентів, — розповідає Дмитро Миколайович Харченко.

Йдемо далі. Біля розкладу знайомимося зі студентами четвертого курсу. Вони розповідають нам про виробничу практику.

— Надзвичайно приємно, що ми вже з першого курсу проходимо практику. Хоч вона й ознайомлювальна, але все одно допомагає нам краще пізнати роботу психолога. До практики наші керівники підходять креативно. Після її закінчення ми укладаємо своєрідні фотоальбоми, а потім ділимося враженнями й емоціями, — каже студентка Світлана.

Поспілкувавшись зі студентами, заходимо в кабінет декана факультету, кандидата психологічних наук, доцента Лариси Туз. Вона саме зараз обговорює зі студентами особливості залікової сесії.

Лариса Григорівна розповідає, що на факультеті студентам-першокурсникам приділяють особливу увагу:

— Ми розуміємо, як складно першокурсникам адаптуватися в новому для них середовищі. Тому робимо все, аби вони відчули підтримку.

Демонструючи світлини з життя студентів і викладачів, декан факультету зазначає, що у них склалися добрі традиції. Наприклад, тиждень першокурсника, тиждень психології, конкурс талантів факультету та багато інших.

—  Ми любимо своїх студентів. Щирість, відкритість, доброта й повага є головними у стосунках «студент-викладач», — зауважує Лариса Григорівна.

Йдемо далі. Нашу увагу привертає жваве обговорення на семінарському занятті, яке проводить старший викладач кафедри прикладної психології Олег Нечипоренко. Тут ми стаємо свідками поєднання теорії і практики. Та надзвичайно цінними, на думку викладача, є власні думки студентів, якими вони діляться під час занять. 

А в коридорі зустрічаємо веселих, завзятих, енергійних студентів — це студентська рада факультету. Її голова Максим Миськів запрошує нас відвідати зібрання студентського активу.

Максим розповідає, що студентська рада факультету й активна, і креативна.

— Ми волонтери, учасники мистецьких заходів, ініціатори власних проектів. До кожної справи підходимо творчо і з відповідальністю. Ось, до прикладу, зроблена власноруч іграшка, яка прикрашала новорічну університетську ялинку — зображення Зігмунда Фрейда.

День спливає дуже швидко. Захоплені позитивною атмосферою, цікавими й нетрадиційними заняттями ми запитуємо у пані Лариси Туз, чи можемо отримати тут другу професію. Вона задоволено посміхається і запрошує нас на навчання, бо психологічний факультет — це традиції і водночас новий зміст. Це місце, де кожен може краще зрозуміти себе й інших, знайти однодумців і втілити дитячі мрії. Факультет дає можливість майбутнім науковцям зануритися в світ людської душі, а для тих, хто прагне стати практичним психологом, дозволяє проходити практику в кращих центрах, компаніях і фірмах Черкас та України.

День на факультеті підійшов до завершення. Символічно нам про це нагадав університетський дзвоник. Студенти поспішають додому. А вже завтра вони знову прийдуть сюди, аби стати на ще один крок ближче до отримання диплома бажаної професії.

Прес-служба Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького